|
SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENȚA PERSOANELOR AL COMUNEI TRIVALEA-MOȘTENI, JUDEȚ TELEORMAN , fără personalitate juridică, a fost înființat, în anul 2015, în baza H.C.L nr.32/19.10.2015 și functionează în subordinea consiliului local al comunei TRIVALEA-MOȘTENI.
Scopul serviciului public comunitar local este acela de a exercita competențe ce îi sunt conferite prin lege pentru punerea în aplicare a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea de evidență a persoanelor în sistem de ghișeu unic.
Serviciu public comunitar local este organizat la nivel de compartiment astfel:
- 1 post – EVIDENȚA PERSOANELOR
Consilier RUȘANU ANCUȚA-IONELA – Coordonator
Referent BANCEA LILIANA LUMINIȚA
S.P.C.L.E.P TRIVALEA-MOSTENI primește și soluționează cererile cetațenilor cu probleme specifice de evidență a persoanelor din comunele TRIVALEA-MOȘTENI, TĂTĂRĂȘTII DE JOS si TĂTĂRĂȘTII DE SUS.
Com.Trivalea-Moşteni, sat Trivalea-Moşteni,
str. Alexandriei, nr. 105
-
LUNI 08:00 – 16:30
-
MARȚI 08:00 – 16:30
-
MIERCURI 08:00 – 16:30
-
JOI 08:00 – 16:30
-
VINERI 08:00 – 14:00
TERMENE ELIBERARE DOCUMENTE
-
Termen legal eliberare act de identitate este de 30 de zile
-
Termen efectiv eliberare a cărții de identitate la nivelul SPCLEP Trivalea este de 5 zile lucrătoare
-
Termen efectiv eliberare carte identitate provizorie – 1 zi lucrătoare.
-
Termen efectiv înscriere mențiune de stabilire a reședinței în actul de identitate este de 1 zi lucrătoare.
Excepție fac cazurile care necesită verificări suplimentare.
Important!!!
—————————————————————————–
În cazul în care un cetăţean se află într-o situaţie deosebită ce poate justifica solicitarea actului de identitate într-un termen mai scurt de 5 zile lucrătoare ,acesta va depune o solicitare în acest sens adresată Coordonatorului S.P.C.L.E.P. Cererea trebuie însoţită de dovada urgenţei , iar serviciul nostru va încerca rezolvarea ei într-un timp mai scurt, în măsura posibilităţilor
Click aici si descarca cerere solicitare termen mai scurt eliberare CI.
—————————————————————————–
Aducem la cunoştinţa persoanelor care nu deţin acte de identitate valabile şi care, din cauza stării de sănătate, nu se pot prezenta la sediul nostru faptul că, potrivit prevederilor legale în materie de Evidenţă a Persoanelor, au posibilitatea de a solicita sprijin unităţilor administrativ teritoriale arondate s.p.c.l.e.p sau se pot adresa direct SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR TRIVALEA-MOŞTENI cu solicitări privind deplasarea cu staţia mobilă a lucrătorilor din cadrul S.P.C.L.E.P. TRIVALEA-MOŞTENI în vederea preluării cererii privind eliberarea actului de identitate, a documentelor necesare, precum şi a preluării imaginii.
————————————————————————
Având în vedere prevederile Codului civil, conform cărora:
- Locuinţa familiei este ,,locuinţa comună a soţilor sau, în lipsă, locuinţa soţului la care se află copiii,,
- ,,Oricare dintre soţi poate cere notarea în cartea funciară, în condiţiile legii, a unui imobil ca locuinţă a familiei, chiar dacă nu este proprietarul imobilului,,
- Fără consimţământul scris al celuilalt soţ, niciunul dintre soţi, chiar dacă este proprietar exclusiv, nu poate dispune de drepturile asupra locuinţei familiei şi nici nu poate încheia acte prin care ar fi afectată folosinţa acesteia,,
În lipsa notării locuinţei familiei în cartea funciară, soţul care nu şi-a dat consimţământul nu poate cere anularea actului, ci numai daune-interese de la celălalt soţ, cu excepţia cazului în care terţul dobânditor a cunoscut, pe altă cale, calitatea de locuinţă a familiei.
Precizăm faptul că obligativitatea de a informa funcţionarul de evidenţă a persoanelor cu privire la faptul că imobilul a fost notat în cartea funciară ca locuinţă a familiei revine găzduitorului
Prin urmare, este necesar consimţământul scris al celuilalt soţ, în situaţia în care imobilul a fost notificat în cartea funciară ca locuinţă a familiei şi se va prezenta şi documentul justificativ (ex. : extrasul de carte funciară) |
INFORMAȚII ELIBERĂRI ACTE
Detalii documente necesareDescarcă formulare eliberări acte
Eliberare CI 14 ani
- certificatul de naştere, original cu care se face dovada identitatii si a cetateniei romane
-
actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, original, document cu care se realizeaza si dovada adresei de domiciliu; In cazul in care parintele este cetatean strain, dovada adresei de domiciliu se face cu permisul de sedere permanent.
-
certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, certificatul/hotărârea de divorţ insotit de acordul parental/hotarirea judecatoreasca de divort definitiv/irevocabil, dupa caz, in situatia in care parintii sunt divortati.
-
documentul cu care face dovada achitarii contravalorii actului de identitate
La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.
În situaţia în care părinţii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în condiţiile legii.
Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat, prin hotărâre judecătorească, unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celalalt părinte, se solicita declaraţia de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic.
Declaraţia prevăzută poate fi dată la ghişeu, în prezenţa personalului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, iar în situaţiile în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la notarul public sau, după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află.
Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statele respective.
Eliberare CI 18 ani
-
certificatul de naştere, original;
-
documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original;
- declaraţia unuia dintre părinţi ori a unei terţe persoane, din care să rezulte faptul că identitatea declarată în cererea de eliberare a actului de identitate, coroborată cu imaginea preluată ori cu fotografia ataşată cererii, aparţine solicitantului;
- documentul cu care face dovada achitarii contravalorii actului de identitate
Declaraţia unuia dintre părinţi ori a unei terţe persoane se dă în prezenţa personalului serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor care primeşte cererea pentru eliberarea actului de identitate.
Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statele respective.
Eliberare CI expirare
valabile pentru expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei
-
cererea pentru eliberarea actului de identitate;
-
actul de identitate şi cartea de alegător, după caz;
-
certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, după caz, original şi copie;
-
certificatul/hotărârea de divorţ, după caz, original şi copie;
-
certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
-
certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
-
documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
-
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei.
În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, a datei ori a locului de naştere, precum şi în situaţia schimbării sexului, se prezintă şi hotărârea judecătorească sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.
Eliberare CI cetățenie
-
cererea pentru eliberarea actului de identitate;
-
certificatul de cetăţenie română eliberat de Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate, original şi 2 copii; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani şi nu sunt înscrişi în certificatul care atestă dobândirea cetăţeniei de către unul dintre părinţi, aceştia sunt îndrumaţi pentru clarificarea cetăţeniei către Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie;
-
certificatele de stare civilă ale solicitantului, naştere şi căsătorie, dacă este cazul, precum şi cele ale copiilor săi cu vârsta mai mică de 14 ani, care dobândesc cetăţenia română împreună cu părinţii, original şi copie (certificatele trebuie să fie eliberate de autorităţile române);
-
documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
-
un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identităţii, respectiv: paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin, original şi copie;
-
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei.
La eliberarea actului de identitate, persoana în cauză va preda permisul de şedere eliberat de Inspectoratul General pentru Imigrări pentru a fi remis structurii emitente împreună cu o copie a certificatului de cetăţenie română eliberat de Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie ori de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României în străinătate.
Eliberare CI preschimbare
- cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- buletinul de identitate;
- certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, după caz, original şi copie;
- certificatul/hotărârea de divorţ, după caz, original şi copie;
- certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei.
În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, a datei ori a locului de naştere, precum şi în situaţia schimbării sexului, se prezintă şi hotărârea judecătorească sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.
Eliberare CI lipsă documente
ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE PROVIZORII
(CÂND PERSOANA FIZICĂ NU POSEDĂ TOATE DOCUMENTELE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE)
-
cererea pentru eliberarea actului de identitate;
-
3 fotografii mărimea 3/4 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm;
-
documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie şi a prenumelui, a datei de naştere, a stării civile, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu/adresei de reşedinţă, original şi copie;
-
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii.
Eliberare CI schimbare domiciliu din străinătate în România
- cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării domiciliului din străinătate în România;
-
certificatul de naştere, original şi copie;
-
certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;
-
certificatul/hotărârea de divorţ, după caz, original şi copie;
-
certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
-
certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
-
documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
-
paşaportul românesc, valabil sau expirat, ori certificatul de cetăţenie română emis de Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie sau de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României din străinătate, original şi copie; pentru paşaport sunt necesare fila informatizată şi filele destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră, original şi copie;
-
actul de identitate şi/sau paşaportul, eliberate de autorităţile străine; pentru paşaport sunt necesare copii ale filei informatizate şi ale filelor destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră;
-
chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate -7 lei;
Eliberare CI reședință
-
cererea pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei;
-
actul de identitate al solicitantului;
-
documentul cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
-
consimţământul găzduitorului, după caz.
Sesizare deschidere procedură succesorală
În vederea eliberarii sesizarii pentru deschiderea procedurii succesorale(ANEXA 24) pentru defunctii care au avut ultimul domiciliu pe raza Comunei Trivalea-Mosteni, persoanele interesate se pot prezenta la Sediul Primariei Comunei Trivalea-Mosteni, prezentand urmatoarele documente:
-
-
acte identitate mostenitori, originale si copii
-
certificate de stare civila ale mostenitorilor, originale si copii
-
acte doveditoare ale bunurilor ce sunt obiectul mostenirii(titlul de proprietate, certificate de mostenitor, talon autoturism, etc.), originale si copii
-
certificat de deces al defunctului, certificat de casatorie defunct(dupa caz), original si copie
Formularele se pot completa olograf sau pot fi tehnoredactate, cu excepția SEMNATURII care va fi aplicată pe cerere, doar olograf, NUMAI IN FATA LUCRĂTORULUI din cadrul SPCLEP.
În cazul tiparii cererii de pe site aceasta trebuie să fie format A4 pe o singură foaie , fata-verso, iar în cazul completării olograf, această sa fie facuta cu pix de culoare albastru.
CARTEA ELECTRONICA DE IDENTITATE
Începând cu data de 01.08.2025, cererile pentru eliberarea C.E.I. se preiau și se soluționează de către orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor (s.p.c.e.p.) indiferent de locul de domiciliu al persoanei fizice.
Dispozițiile mai sus mentionate nu se aplică in urmatoarele cazuri :
- în situația în care dovada adresei de domiciliu se face prin aplicarea prevederilor art.28, alin1, lit.c) din O.U.G nr.97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare (declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ);
- în situația exprimării opțiunii pentru Cartea de Identitate Simplă (C.I.S.);
- în situația eliberării unei Cărți de Identitate Provizorie;
- în situația aplicării vizei de resedință.
Cartea Electronică de Identitate (C.E.I.) poate fi ridicată de la nivelul oricărui s.p.c.e.p. în funcție de opțiunea solicitantului exprimată la momentul depunerii cererii:
În situația în care solicitantul optează pentru ridicarea C.E.I. de la un alt s.p.c.e.p., termenul de eliberare se prelungeste cu 10 zile lucrătoare față de cel stabilit la nivelul s.p.c.e.p. la care cererea a fost depusă.
Dispozițiile mai sus mentionate, nu se aplică în situația exprimării opțiunii pentru Cartea de Identitate Simplă (CIS) si în situația eliberării unei Cărți de Identitate Provizorie.
Pentru informații relevante privind Cartea Electronică de Identitate (C.E.I.), accesati:
https://carteadeidentitate.gov.ro și https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-ceieadeidentitate.gov.ro și https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei
Informare privind eliberarea CĂRȚII ELECTRONICE DE IDENTITATE
-
Persoanele interesate de obținerea unei cărți electronice de identitate pot solicita acest lucru printr-o programare, exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI; https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/.
Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1335/2023 pentru stabilirea condițiilor, limitelor și a mecanismului de asigurare a contravalorii cărții electronice de identitate, asigurarea contravalorii cărților electronice de identitate în perioada de implementare a Planului Național de Redresare și Reziliență al României se realizează din fonduri alocate cu această destinație, până la atingerea țintelor aferente investiției, astfel:
- prima carte electronică de identitate este gratuită;
- eliberarea unei noi CEI se realizează pe baza documentului care face dovada achitării contravalorii actului de identitate, în valoare de 70 de lei;
- pentru eliberarea CEI înainte de împlinirea vârstei de 14 ani părinții minorului achită taxa privind contravaloarea actului de identitate, în valoare de 70 de lei;
- minorii care solicită eliberarea CEI cu 30 de zile înainte de împlinirea vârstei de 14 ani beneficiază de gratuitate;
- contravaloarea CIS este în cuantum de 40 lei.
Potrivit prevederilor art. 16, alin. (3) din O.U.G. nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cetățeanul poate opta pentru:
- a) Cartea Electronică de Identitate;
- b) Cartea de Identitate Simplă.
Contravaloarea CEI și CIS se achită la ghișeele unităților CEC BANK în contul colector al Companiei Naționale “Imprimeria Națională” S.A. și la stațiile de plată SelfPay.
Pentru eliberarea CEI înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, se respectă regimul juridic care reglementează eliberarea CEI pentru minorul care a împlinit vârsta de 14 ani, cu următoarele precizări:
- Cererea se semnează de către ambii părinți;
-În situația în care minorul este însoțit numai de unul dintre părinți, se prezintă și declarația celuilalt părinte, din care să rezulte că este de acord cu eliberarea actului de identitate, autentificată la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se afla, la notarul public din țară ori la autoritățile străine competente. În acest ultim caz, declarația va fi prezentată tradusă și legalizată potrivit normelor legale în vigoare.
-Dacă există neînțelegeri între părinți cu privire la exprimarea acordului ori unui dintre părinți se află în imposibilitatea de a-și exprima voința, CEI se eliberează în baza unei hotărâri judecătorești rămasă definitivă.
- Imaginile impresiunilor papilare nu se preiau pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani;
- Începând cu vârsta de 12 ani, CEI se eliberează cu imaginile impresiunilor papilare;
- Cererea pentru eliberare CEI nu se semnează de minorul cu vârsta între 0 – 14 ani;
- CEI se înmânează unuia dintre părinți/persoanei menționate la art. 12 din O.U.G. nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Nu se eliberează carte de identitate simplă minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani.
CEI și CIS nu se eliberează pe bază de procură specială.
Eliberare carte de identitate electronică pentru minorii sub 14 ani (opţional)
-
Începând cu data de 13.06.2025 se eliberează, opţional, carte electronică de identitate şi copiilor cu vârsta sub 14 ani (0-14 ani);
Cartea electronică, în acest caz se va elibera la solicitarea:
- ambilor părinţi;
- reprezentantului legal;
- a părintelui supravieţuitor;
- a părintelui căruia i-a fost încredinţat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă;
- a părintelui care exercită singur autoritatea părintească în temeiul unei hotărâri judecătoreşti rămase definivă, sau după caz, în temeiul unei ordonanţe preşedinţiale date în condiţiile Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- a persoanei desemnate din cadrul serviciului social public sau al unui furnizor privat acreditat, destinat protecţiei sociale a copilului, separat temporar sau definitiv de părinţi, unde se află minorul, sau a persoanei căreia i-a fost dat în plasament copilul;
Ordonanţa preşedinţială trebuie să cuprindă în mod expres faptul că persoana în favoarea căreia s-a dispus exercitarea autorităţii părinteşti are dreptul de a solicita eliberarea cărţii electronice de identitate înainte de împlinirea vârstei de 14 ani sau de a-şi exprima acordul în acest sens;
În situaţia în care există neînţelegeri între părinţi cu privire la exprimarea acordului ori unul dintre părinţi se află în imposibilitatea de a-şi exprima voinţa, cartea electronică de identitate se eliberează în baza unei hotărâri judecătoreşti rămase definitivă;
ATENŢIE! – nu se eliberează carte de identitate simplă persoanelor care nu au împlinit vârsta de 14 ani.
Cartea electronică de identitate pentru minorii cu vărsta 0- 14 ani se eliberează astfel:
- cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0-2 ani;
- cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2- 14 ani;
Până la împlinirea vârstei de 14 ani, cartea electronică de identitate, se eliberează astfel:
- pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani fărăimaginile impresiunilor papilare;
- începând cu vârsta de 12 ani, minorilor li se eliberează cărţi electronice de idenittate cuimaginile impresiunilor papilare;
Documente necesare:
- certificatul de naştere, (cu care se face dovada identităţii şi a cetăţeniei române), original;
- certificatul de căsătorie al părinţilor ori certificatul de divorţ (însoţit de convenţie – de acordul parental)/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă (se prezintă atât hotărârea primei instanţe, cât şi cele emise în căile de atac), după caz, în situaţia în care părinţii sunt divorţaţi, original;
- actele de identitate ale părinţilor sau al reprezentantului legal, original;
- documentul cu care face dovada achitării contravalorii cărţii electronice de identitate, în valoare de 70 lei, care se poate achita la ghişeele unităţilor “CEC BANK” sau la staţia de plată “SELFPAY” (din incinta instituţiei);
IMPORTANT!
Pentru eliberarea cărţii electronice de identitate minorilor sub 14 ani, este obligatorie programarea pe site-ul: https//hub.mai.gov.ro.
Informatii tarife, programari online si termene eliberare
MODALITATE PROGRAMARE ONLINE
PROGRAMĂRILE ONLINE PENTRU CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI:
Tarif CEI și modalitate de plată
Prima Carte Electronică de Identitate (CEI) se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
- Tarif CEI 0-14 ani – 70 lei
- Tarif Carte Identitate Simplă(fără CIP) – 40 lei
Plata se poate efectua DOAR la CEC BANK sau la automatele de plată SELFPAY.
Termen de valabilitate CEI+CIS
Cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:
- cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 – 2 ani;
- cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 2 şi 14 ani;
- cu valabilitate de 5 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani
- cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;
- cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani.
Cartea de identitate electronică pentru MINORI
Minorul cu vârsta sub 14 ani depune cererea pentru eliberarea actului de identitateelectronic trebuie să fie însoţit de către AMBII părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal. Tarif CEI 0-14 ani – 70 lei.
Minorul cu vârsta între 14 – 18 ani depune cererea pentru eliberarea actului de identitate însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal.
Până la împlinirea vârstei de 14 ani, cartea electronică de identitate, se eliberează astfel:
- a) pentru minorii cu vârsta de la 0 până la 12 ani fără imaginile impresiunilor papilare;
b) începând cu vârsta de 12 ani, minorilor li se eliberează cărţi electronice de identitate cu imaginile impresiunilor papilare.
CEI NU SE POATE ELIBERA PE BAZĂ DE PROCURĂ.
Termen eliberare CEI este de 5 zile lucrătoare
Nu există posibilitatea eliberării în regim de urgență.
IMPORTANT – Vă puteți prezenta la sediul nostru în vederea eliberării CEI după cel puțin 2 zile lucrătoare de la mesajul primit pe email. La momentul înmânării trebuie să aveți pregătite 2 coduri de validare-1 cod format din 4 cifre / 1 cod format din 6 cifre. Ulterior acesta poate fi schimbat.
Accesează secțiunea dedicată Publicațiilor de căsătorie:
Publicații căsătorie |